Brev:
Vitaminer og ACD dråber?
3. november 2008
Alder:
13 mdr.
Vitaminer og ACD dråber?
Kære Helen
Jeg kan fortælle at Katrine er startet i vuggestue og det går omsider ok (efter 3 uger). Hun får ikke spist så meget der, så hun spiser, når hun kommer hjem, bolle eller grød eller frugt.
Hun er blevet en haj til at gå i seng om aften og det tager et par min. for hende at falde i søvn (men nu sover hun også kun 1 gang, ca. 2½ time dagligt) Hun er en superglad pige, meget glad for mig i øjeblikket, men det hænger måske også sammen med at hun er startet i vuggestuen og derfor væk hjemmefra ca. 7 timer om dagen.
Jeg har et lille spørgsmål vedr. vitaminer.
Katrine er nu begyndt at spise selv og har en klar mening om, hvad hun vil spise og ikke. Vi tilbyder hende så vidt muligt en masse forskellige sunde ting, så hun kan spise varieret osv., og dog stadig får noget indenbords.
Hun vil ikke længere spise mos, så hun får alle grøntsager i stave, sovs eller bare i små stykker sammen med sit kød/fisk, så hun selv kan tage med fingerne / sin gaffel. Dog elsker hun kød, kylling, fisk og går så vidt muligt uden om alle grøntsager bortset fra majs og ærter. Hun er vild med pasta, ikke så vild med kartofler undtagen, hvis de bliver serveret som pomfritter og ris er heller ikke et hit med mindre hun er meget sulten.
Jeg overvejer nu at tilbyde hende en vitaminpille, så jeg er sikker på, at hun får det hun skal have. Kan man det - fx. acd-dråber?
Glæder os til at høre fra dig.
Katrine og hendes mor.