Brev:
Kræsen pige
7. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
Kræsen pige
Hejsa
Vi har en pige på 7½ måned. Fra hun var 4 måneder har hun fået skemad. Vi startede med ris- og majsgrød og gik kort tid videre så hun også fik kartoffel- og grønsagsmos, hvilket hun spiste med stor appetit.
Efter et par måneder med kartoffel- og grønsagsmos, ville hun pludselig ikke have det. Vi prøvede at variere det med forskellige grønsager og sovs til, men det hjalp/hjælper ikke.
Vi prøver at give hende noget af vores mad fx. boller i karry eller pasta med kødsovs. Hun er interesseret i det lige i starten med vil kun have 5-6 skefulde, så nægter hun at åbne munden. Det er bestemt ikke fordi hun ikke er sulten, for hvis vi tilbyder bondebrøds-hapsere eller banan spiser hun en stor portion.
Nu ser hendes måltider sådan ud:
Omkring kl. 4 ca. 150ml mme.
Omkring kl. 8.30 3-kornsgrød.
Omkring kl. 9.30 150 ml. mme.
Omkirng kl. 12.30 bondebrøds-hapsere
Okring kl. 14 150ml mme.
Omkring kl. 16 frugt
Omkring kl. 18.30 lidt af vores mad og efterfølgende bondebrød
Omkring kl. 20.30 ca. 180ml mme.
Omkring kl. 22 100 ml. mme. (fås i søvne)
Vi har prøvet at gå tilbage til fx. majsgrød, men det gider hun heller ikke. I øjeblikket er det eneste hun gider at spise 3-kornsgrød, frugt og bondebrødshapsere.
Hvordan skal vi få hende til at spise andet ??
Skal vi tilbyde hende noget af det nye og efterfølgende lade hende spise det hun har lyst til eller skal vi lade være med at fylde op med ynglingsmaden?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Pigelils mor