Brev:
Svært at falde i søvn uden flaske og amning
21. september 2008
Alder:
9 mdr.
Svært at falde i søvn uden flaske og amning
Hej Helen
Tak for dine svar. Jeg kan se, at jeg skal til at skære ned på flaske/amning. En overgang kunne jeg få Nikolai til at sove i barnevognen, hvis jeg gik med ham. Men siden jeg har skåret ned på amning om dagen -(nogen gange slet ikke andre gange 1 gang i dagtimerne) kan jeg kun putte ham i barnevognen, hvis han får en flaske. Nogen gange lægger jeg ham i barnevognen, hvor jeg giver ham flasken, men mange gange skal jeg sidde med ham og flaske ham inden han puttes. Det er som om, han har et enormt behov for at have kropskontakt, når han puttes.
Så det er en af årsagerne til, at han får flaske 3 gange dagligt - igår drak han ca. 580 ml. modermælkserstatning + jeg ammede ham om natten og 1 gang i løbet af dagen.
Gode råd til hvordan jeg får ham vænnet fra at skulle have denne tryghed i forbindelse med putningen. Hvis det stod til Nikolai så skulle han kun have bryst og ikke flaske, så siden vi startede på flaske for 2½ mdr. siden er jeg nogenlunde tilfreds med at han ikke skal have mere bryst.
Er der bare nogle børn, der har det store behov for bryst/tryghed (han bruger ikke sut, selvom jeg dagligt prøver at bruge den) eller er det mig, der gør noget galt?
Hilsen
Susanne