Svar: Vil ikke sove om dagen - 6 mdr.
30. marts 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Mette
Ammer du din søn eller får han fuldt ud flaske? Jeg spørger fordi jeg tænker at han måske er sulten.
Du må meget gerne giv ham en flaske om morgenen, når han vågner og ligger inde i sengen hos jer. Det er en dejlig måde at vågne på for jer alle og det synes jeg ikke at I umiddelbart skal lave om.
Kl. 9 giver du ham så morgen mad, en portion grød, går jeg ud fra og tilbyder ham endnu en flaske før han skal sove. På den måde er han godt mæt og vil sikkert kunne sove lidt længere.
Kl 12 tilbyder du ham frokost (grød) og evt en flaske efterfølgende.
Kl 15 en flaske, som nu
Kl 18 aftensmad (grød, mos) som nu og evt en flaske efterfølgende.
Kl 20-21 endnu en flaske før natten.
Jeg tror det handler om at din søn er ved at være så stor nu, at han har behov for mere mad i løbet af dagen. Minimum 4 flasker i døgnet, gerne 6 og ved siden af 2-3 måltider skemad.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske