Brev:
Vil ikke sove om dagen - 6 mdr.
30. marts 2004
Alder:
6 mdr.
Vil ikke sove om dagen - 6 mdr.
Kære Helen
Først vil jeg sige tusind tak for dine svar fra tidligere gange, det har hjulpet os meget, at vi kan skrive til dig.
Denne gang har vi problemer med at få vores søn til at sove om dagen.
Han er 6 mdr. gammel og sover fint om natten. Han er en glad og veltilpas dreng, som vågner mellem. 6.00-7.00. Her kommer han ind i vores seng, hvor vi ligger og hygger os (han sover i sit eget værelse). Han spiser morgenmad ved 9-tiden, frokost ved 12-tiden, en flaske ved 15-tiden, aftensmad ved 18-tiden og en flaske ved 20-tiden. Herefter kommer han i seng, hvor han ligger og pludrer lidt og derefter falder i søvn. Vi hører ikke noget til ham før næste morgen, hvor han vågner og er helt frisk.
Problemet er, at han bliver meget pylret sidst på eftermiddagen, og vil ikke ligge og lege eller sidde stille på vores skød. Der skal ske noget hele tiden, ellers bliver han pylret. Dette fortsætter indtil han kommer i seng.
Han er altid blevet lagt i barnevognen hver formiddag omkring 10, hvor han tidligere sov 1½ til 2 timer. Nu sover han kun ½ time. Det er meget sjældent at han sover mere. Det samme sker om eftermiddagen, hvor vi forsøger at få ham til at sove. Der går kun en halv time, så er han vågen igen.
Har du et godt forslag til at ændre hans søvnrytme? Kan det blandt andet være fordi han kommer ind til os om morgenen, og sover en halv time?
Jeg håber, du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
Mette