Brev:
Far må ingenting
30. marts 2004
Alder:
4 år
Far må ingenting
Vores datter på snart 4 år vil ikke lade far gøre nogen praktiske ting med hende. Nogle ting tvinger vi igennem, at han skal hjælpe hende med, men hun skriger og skaber sig næsten altid. Jeg gør de fleste praktiske ting med hende for at få husfred. Når jeg ikke er hjemme er der ingen problemer.
Da vores datter var 2 boede hun alene med mig i 1½ år, men faderen kom en del hos os, så hun har været vant til, at jeg har ordnet de fleste ting med hende (Han har haft hende på weekendbesøg indtil besøgene begyndte at foregå hos mig.)
Hun er helt bevidst om, at vi synes det er et problem, for hun er begyndt at sige, at hvis hun ikke må det eller det, så vil hun ikke være sød ved far.
Jeg gør mig mange overvejelser over, hvad der kan ligge til grund for hendes handlinger, når det kun finder sted, når jeg også er hjemme.
Jeg håber, at du kan komme med et svar, for hverdagen er ved at være noget tilspidset for hele familien.
Med venlig hilsen
en lidt fortvivlet mor