Brev:
Vaseline til tør hud?
30. marts 2004
Alder:
9 mdr.
Vaseline til tør hud?
Hej
Vores ene tvilling har meget tør hud i ansigtet, og noget der kunne ligne udslæt i øret. Derfor spurgte vi vores sundhedsplejerske om råd, og hun sagde at det kunne være tør hud, men at vi skulle se det an med hensyn til, om der var tale om eksem. Hun gav som råd, at vi smurte ham med "hvid vaseline", som vi købte på apoteket.
Min svigermor har efterfølgende rettet henvendelse til apoteket fordi hun også ville købe det, så hun kunne have det, når vi besøger dem med børnene. Apotekeren sagde, at vi under ingen omstændigheder måtte bruge vaselinen fordi det spærrede for hudens adgang til at ånde og det ville derfor være mere skadeligt end gavnligt.
Hvad er dit råd i den forbindelse, skal vi smøre med noget overhovedet og i bekræftende fald med hvad?
Med venlig hilsen
Morten