Brev:
Gerne have suttelut
1. september 2008
Alder:
2 år
Gerne have suttelut
Kære Helen
Long time, no…. :) Men det er jo alt sammen positivt, for ”Puttemus” har det godt! Men nu henvender vi os til ”Netfidusen” (hæ!) angående sut-situationen!
Vi erkender det blankt: Vi har været åh-så-konsekvente omkring mad og sove og god opførsel og det har givet pote, men den sut altså! Grunden er nok, at vi, som du ved, har været lidt omkring i Danmark og verden i øvrigt i år – det er fx den tredje vuggestue, drengebarnet går i inden for et halvt år. Nu er vi dog landet og skal ingen steder. Vores guldklump har gået i vuggestuen i 2 uger og er ifølge personalet faldet rigtigt godt til. Samtidig med det, er han en rigtig god ”taler” – det er SÅ nemt, for vi forstår alle sammen, hvad han vil. Han taler i lange rigtige sætninger, hvilket er kommet lidt bag på os. Men: Jubi!!
Netop på grund af rejser, flytning og så videre har han fået sutten, når han beder om den. Og det er for tiden en del. Han insisterer fx på at have den på vej hen i vuggestuen. Det er for så vidt ikke et problem, for han smider den lige så snart han skal spise eller bliver optaget af noget andet. Men omvendt må vi se i øjnene, at vi altid har sut, når vi kører i bil, handler eller lignende. Han kan også godt lide at løbe lidt rundt med den, når han er træt.
Jeg synes, han har klaret det helt og aldeles over forventning, det her med at håndtere de mange skift, og han er tydeligvis rigtigt glad for det nye hus, hvor der er plads inde og ude og 15 legekammerater på en skøn lukket vej uden trafik. Vuggestuen er superdejlig – det er en skovvuggestue, så han får masser af frisk luft, lige noget for ham, der også motorisk er rigtigt godt med. Han kører fx på to-hjulet gå-cykel (sådan en uden pedaler og støttehjul). Og her mener jeg KØRER med lynets hast og kan balancerer og alt muligt. Han er glad, den lille, og så er vi jo alle sammen glade.
Men altså: Skal vi lave regler for sutten nu, eller skal vi give det lidt tid på grund af alle omvæltningerne? Jeg ved, at de fleste andre familier, jeg kender, er mere skrappe end vi, men jeg er lidt i tvivl. Han finder ro ved sin sut jo!
Kærlig hilsen
Mor K