Brev:
Er det en fase? - 18 mdr.
1. september 2008
Alder:
18 mdr.
Er det en fase? - 18 mdr.
Kære Helen
Emils humør synes at stige efterhånden som han lærer nye ting, så generelt er han en glad dreng, der er meget nysgerrig og rigtig sjov :-)
Her de sidste uger har han dog ændret adfærd. Han græder oftere, og virker mere pjevset/pylret og hans morssyge er igen brudt ud i lys lue.... De har også bemærket det i vuggestuen, hvor meldingen er, at han helst vil være tæt på en voksen og ofte bliver ked af det i løbet af dagen, men er tilgengæld let at trøste. Efter vores sommerferie tog det næsten tre uger før han holdt op med at græde, når han blev afleveret, men det er vel en almindelig reaktion på at man har været meget intensivt sammen i tre uger.
Nætterne har desværre ikke ændret sig og vi har ikke overskud til at prøve diverse metoder... Han bliver puttet kl. 19 og normalt sover han indenfor et kvarter, mens vi sidder der, men de sidste aftener har han grædt hysterisk, når han er blevet lagt og gået i flitsbue, når han ligger ned. Jeg ender med at tage ham med ind i seng... har du et råd til, hvad jeg skal gøre? Jeg har taget ham op, men hver gang jeg lægger ham ned, starter det forfra.... og jeg har ikke indtryk af, at han har ondt.
Natten igennem vågner han 5-10 gange, hvor han skal hjælpes videre i søvnen. Han står op ca. 5.30. I vuggestuen sover han mellem 1,5 og 2,5 timer hen over middag. Han spiser fint uden at kampæde. Han er mest sulten om morgenen, mens aftensmad kan være en kamp, fordi han er træt. Han er så sulten, når vi kommer hjem 16.30 og har svært ved at vente med aftensmad til 17.30 selvom han får lidt pære eller en lille bolle inden... det er godt nok lidt stressende for jeg synes jo ikke, at han skal spise sig mæt i andre ting, og det er altså svært at have aftensmad klar samtidig med at man går ind af døren.
Jeg kender ikke til noget tigerspring ved 18 måneder?? og nogle gange tænker jeg, om Emil er et meget følsomt barn, der har svært ved at kapere andre ting end det han kender.... fx. kan han også blive meget ked af det, når vi skal ud at handle....
Nå, men jeg kunne skrive en masse, men tror jeg stopper nu. Jeg håber, at du har lidt råd omkring putningen, som indtil fornylig jo gik fint.... og så gerne en forklaring på hans ændrede humør....
Tak :-)
Kærlig hilsen
Jeanett