Brev:
Gider ikke grød
1. september 2008
Alder:
9 mdr.
Gider ikke grød
Hej Helen,
Jeg skriver til dig, fordi jeg har lidt problemer med at få min datter, som er knapt 9 måneder til at spise grød og andet skemad. Jeg har tvillinger og min søn har ingen problemer hermed og spiser stort set hvad som helst og meget af det.
Jeg starter som regel dagen med en flaske siden kl. 6 og her har jeg skåret ned, således at hun kun får 130 ml. og min søn 170 ml.
Kl. 8 tilbydes hun så grød, men vil her oftest kun spise 1-2 skefulde, selvom. Tilgengæld spiser hun med glæde ½ skive rugbrød med smøreost istedet, hvis hun tilbydes dette. Jeg har prøvet, hvis de først vågner kl. 6.30, at gå direkte til grøden og skippe flasken, men dette ændrer ikke på, at hun simpelthen ikke vil have sin grød uanset om jeg putter frugtmos eller grove frugtstykker på, eller hvad jeg gør..
Kl. ca. 9 tilbydes de så lidt tykmælk med frugtmos, men heller ikke dette har min datters interesse.
ca. 9-9.30 puttes de til lur og sover indtil ca. 11.
ca. 11 får de for det meste øllebrød og lidt grøntsagsstænger. her spiser hun lidt mere, hvis jeg laver øllebrøden meget grov med klumper i, men for det meste ender det med, at hun igen får rugbrødshapsere med leverpostej, avocadomos eller lign. De får MME i kop ved siden af.
13.30 puttes de til lur igen, får ofte lige lidt frugt og en bolle og en kop vand inden.
ca. 15-15.30: 130 ml. MME og lidt frugt
17.30: grøntsagsmos med kød. Her spiser hun heller ikke meget. Mest ryger der ned, hvis det er meget groft eller hvis jeg giver hende det med fingrene istedet for ske!
ca. 19.30: 200 ml. vælling, hun spiser dog oftest kun mellem 100-150 ml.
Udover flaskerne vil jeg tro at hun får ca. 100-150 ml. MME i kop samt i maden.
HUn puttes til aften ca. kl. 19.30 og kan sove til næsten morgen kl. 7-7.30, hvis jeg ikke vækker hende for at give flaske ca. kl. 6., når min søn vågner.
Hvordan får jeg hende til at ville spise andet end rugbrød??
Med venlig hilsen
en tvillingemor