Svar: Er dagsplanen ok?
29. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Kære Bella
Dejligt at høre at det går bedre med badningen og at løsningen kom i takt med at Gustav blev mere stabilt siddende. Det vil sikkert glæde andre at høre:o)
Din plan for dagen ser rigtig fin ud. Han lyder til at spise godt og varieret. Hvis du vil variere lidt yderligere, så kan du tilbyde ham rester fra aftensmaden til frokost, så han der tilbydes både kød, fisk og grøntsager og ikke kun rugbrød. Kogte pastaskruer kan også gives som aftensmad og netop fordi han er lidt småtspisende om aftenen, kan det være en god idé at tilbyde lidt af dette til frokost også.
Han vil være fint dækket ind med 400ml mme dagligt indtil 12 måneders alderen. Det dækker hans jernbehov. Ved siden af dette kan han så få lidt sødmælk af en kop og du kan lune det, hvis han ikke har lært det med kold mælk endnu. Han kan også få mælk via sovs, mælk i grøden, tykmælk osv. så han på den måde når op på den ½ liter mælk alt incl. som han har behov nu og tiden fremover.
Fra 12 måneders alderen kan du gå over til letmælk, det kan godt tænkes at han bedre kan lide smagen af dette. Sådan er der nogle børn der har det og det er jo rigtig fint:o)
I takt med at indtaget af modermælkserstatning skal nedsættes og flaskerne helt væk, så vil det være fint at du om formiddagen tilbyder en bolle, lidt ost, frisk frugt, A38 eller lignende og inden sengetid kan flasken stille og roligt erstattes med en kop mælk og en banan samt en godnat historie. Men som planen er nu, ser det rigtig fint ud.
Så bibehold den gode gænge og fortsat god sommer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske