Graviditet, sex, p-piller, 15 år

28. februar 2006

Kategori:
Alder:
15 år

Graviditet, sex, p-piller, 15 år

Hej!

Jeg er en pige på 15 år, og er ikke sikker på om jeg er gravid. Vil meget gerne have lov til at stille nogle spørgsmål.

1. Hvor gammel skal man være før det er lovligt at have sex/få et barn?

2. Mig om min kæreste prøvede at have sex, men han kunne ikke få den op i mig... Vil bare vide om det er noget jeg kan blive gravid af?

3. Kan jeg få p-piller uden mine forældre får noget af vide om det?

4. Hvis jeg er ...

Annonce

... gravid, vil jeg gerne beholde barnet. Men vil gerne flytte hjemmefra hvis det er muligt, for har mange familieproblemer, men jeg ved ikke om det er en mulighed?

5. Jeg har goth stil og det samme har min kæreste. Er det noget som måske kan påvirke barnet?

Jeg vil stadig være 15 år, når eller hvis barnet bliver født

Jeg håber du kan svare på mine spørgsmål, eller måske sende mig videre til en som kan?

På forhånd tak
K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger