P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

8. august 2008

Kategori:
Alder:
17 år

P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

Hej (:

Jeg har nogle spørgsmål.

- Kan man købe fortrydelsespille i håndkøb på alle apoteker? Og hvad koster de?

- Jeg var sammen med en dreng i søndags, vi brugte ikke kondom, og han sagde at han ikke kom da han var inden i mig, jeg tager p-piller og tog p-pillen 2 timer inden vi havde sex sammen uden kondom, jeg vil gerne vide om jeg kan være blevet gravid.

- Jeg har taget to graviditetstest og de var begge to negative, men er det for tidligt at tage dem og så være sikker på at de er rigtige, eller skal man vente nogle dage

- Når man tager sin p-pille om morgen, hvor lang tid går ...

Annonce

... der så før den virker? Altså virker den med det sammen eller går der nogle timer?
Jeg tager ikke mine p-piller på præcis samme tid hver dage, plejer at tage dem mellem kl 9-11, har det nogen forskel på om man så kan blive gravid?

- Kan man godt tage en graviditetstest selvom man er på p-piller, og man ikke har fået sin menstruation den dag man skulle, kan p-pillerne så godt gøre noget så testen ikke bliver rigtig?

- Når man er på p-piller, får man så sin menstruation lige meget om du er gravid eller hvad?
Hvad sker der hvis man er gravid og bliver ved med at tage sine p-piller?

Hilsen Bolette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder