Afføring 3-4 gange dagligt

2. november 2023

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Afføring 3-4 gange dagligt

Hej Helen.

Vi har en datter på 6 1/2 mdr. Da far snart skal overtage barsel, er vi trappet ud af amning, og det fungerer heldigvis fint.

Vi følger din bog om mad, og hun spiser grød om morgenen, og hun får ofte øllebrød eller grøntsagsmos til frokost, og om aftenen får hun mere eller mindre det samme som os. Hun drikker vand af kop, men det er selvfølgelig begrænset, hvor meget der kommer ind.

Derudover får hun også mad i hænderne og tilbydes også ...

Annonce

... mellemmåltider, som ofte består af frugt, smoothies og lignende.

Alt i alt går det altså godt, men jeg undrer mig over, at hun ofte kan have afføring 3-4 gange dagligt. Er det normalt?

Hun virker ikke generet at det og hun trives fint, er i godt humør, leger og sover som hun skal.. men jeg synes bare det er hyppige afføringer, især når hun nu får modermælkserstatning og mere rigtig mad - det skulle vel virke lidt forstoppende...??

Hvad tænker du?

Kærlig hilsen
Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder