Svær putning - 2 år, 10 mdr.

4. marts 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen.

Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har vi ikke lykkes med de samme metoder, som virkede med hans storebror. Det viser sig, at han har let cerebral parese, og vi tror meget har handlet om uro i benene.

Vi starter godnat-mad kl 18:45, typisk ber de om mūsli
Dæmpet belysning i hele huset
Under måltidet vælger vi en sang hver fx ‘en elefant kom marcherende, mariehøne evigglad. Lærkerede o.lign. Det er som ...

Annonce

... regel mere eller mindre de samme sange.
Så deler vi os op, mor og far har skiftevis den store og den lille.
Børste tænder på hvert sit badeværelse, ble, nattøj.
Ind på værelset. Han sidder på skødet til to små bøger, eller een stor.
Han vil flyves over i sengen, hvor hans nusseklud ligger
Har aldrig brugt sut
Så vil han tegnes på ryggen indtil han falder i søvn

Og der er dét sidste jeg gerne vil væk fra. For det kan der gå en time med.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder