Brev:
Måltider og putning
16. april 2024
Alder:
2 år, 2 mdr.
Måltider og putning
Kære Helen,
Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:)
Min søn, når han er i dagplejen, så sidder han og spiser rigtig godt, og dagplejen har fortalt mig, at når de er i legestue, de går en gang om ugen i legestue hvor der andre dagplejer også kommer, og der siger hun sig til mig, at der spiser han ikke så godt. Han sidder heller ikke så stille, men hun prøver, og hun træner med ham.
Har du nogle gode råd her, vi kan få, hvordan han kan også sidde stille der og spise? De sidder alle allesammen ved samme bord og spiser sammen med andre børn.
Jeg har også en anden ting. Det er om natten, når jeg ligger ham i hans seng, så sover han i stykke tid, men lige så snart han får at vide, at han ligger i sin seng, så begynder han at græde og kommer op af sin seng. Han vil have, at jeg skal tage ham, og det gør jeg så ikke nogen gange, så græder han rigtig meget, og så bliver nødt til at tage ham op. Når han sover med mig igen eller falder i søvn, så tager jeg ham tilbage i hans seng og ligger ham i hans seng, men det bliver ved, lige så snart han får at vide han ligge i sin seng.
Efter nogle timer så begynder det forfra. Vil det snart går over denne vane eller det bliver ved sådan ?
Hilsen
A. :)