Pasning af bedsteforældre indtil der er plads i vuggestuen

16. august 2022

Alder:
9 mdr.

Pasning af bedsteforældre indtil der er plads i vuggestuen

Hej Helen

Årh. Jeg har sgu fået lidt ondt i maven de sidste par dage.

Situationen er den, at vi først har fået en plads i vuggestuen til vores datter i start december, men jeg er altså blevet tilbudt et arbejde pr. 1/10. Jeg har længe ønsket et nyt arbejde med lidt færre timer, så vi som familien kan være noget mere sammen (vi har også en lidt ældre datter).

Jeg var egentlig ikke i tvivl til at starte med, for min mand har meget fri i hverdagene og ville derfor komme til at være sammen med vores datter det meste af tiden, men ca. 2-4 gange på 14 dage skal hun så passes af hendes bedsteforældre indtil jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg havde egentlig en ret god ro i maven omkring det, for hun er ret glad for hendes bedsteforældre og de er tit på besøg og leger med hende. Men nu er jeg blevet helt i tvivl.

Jeg er bange for at det bliver for ustrukturelt for hende, at hun nogle ...

Annonce

... dage er sammen med hendes far og andre dage med hendes bedsteforældre. Jeg er bange for, at hun kommer til at føle sig svigtet eller bliver forvirret over det.

Jeg vil helst ikke tilbage til et 6-18 arbejde, for så kommer jeg slet ikke til at se min lillepige. Det arbejde jeg er blevet tilbud hænger ikke på træerne (det er færre timer, men meget bedre løn).

Jeg er helt vildt meget i tvivl, om vores datter kan “klare” det i to måneder - min mand tager ferie og indkører hende i vuggestuen i starten af december, og så kommer der lidt mere struktur og rutine i hverdagen igen.

Vores datter er næsten 11 måneder når jeg skal starte på arbejde, er det en helt vildt uansvarlig plan med de to måneder - eller tænker du, at en pige på hendes alder (hun er altid glad, sover godt og spiser godt) kan “klare” det?

De bedste hilsner,
Moren, som bare gerne vil gøre det bedste for hendes datter.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet