Hvorfor bliver han så stor?

22. april 2004

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hvorfor bliver han så stor?

Min søn vokser og vokser.

Han blev vejet 1. april, hvor han vejede 9,1 kg. Igår havde jeg ham med på en digital vægt og nu vejer han meget tæt på 10 kg. Han måler 66 cm og har en hovedomkreds på 44,5 cm.

Han bliver 4 måneder i morgen.

Jeg forstår ikke hvorfor han tager så meget på. Han er 100% flaskebarn og får omkring 1200-1300 ml om dagen fordelt på 5-6 måltider.

Jeg er meget omhyggelig med at måle vand og pulver op. Vejer vandet på en ...

Annonce

... digital vægt og er meget præcis med pulverskeen.

Hvad skal det ikke ende med, hvis han fortsætter med at tage så kraftigt på. Jeg har kronisk ondt i min skulder og mit ene håndled er også gået itu nu.

Bliver han overvægtig som voksen...

Aaaarggh jeg er bare så træt af at bekymre mig om det!

(Min sundhedsplejerske siger at jeg roligt kan give ham mere mad, for vægten skal nok flade ud... JA JA, men hvornår? Jeg er sgu urolig)

Knus fra Betina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

4. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsrytme for baby på tre måneder

Kære Helen. Først og fremmest mange tak for din gode postkasse. Det er...

1. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Vågner fra lure hele tiden

Hej. Jeg har en datter på 3 måneder. Jeg kan simpelthen kun få hende til at...

6. august 2024 | Udstyr | 5 mdr.

Sove i klapvogn?

Kære Helen Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige...

30. juli 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Mælk og allergidisponering

Kære Helen Min dreng, som nu er godt 5 måneder gammel, er for 3 uger siden...

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor