Hjælp - Jeg er meget tynd

14. juni 2007

Kategori:
Alder:
13 år

Hjælp - Jeg er meget tynd

Hej med dig

Jeg er en pige på 13 år, som har et problem. Jeg er meget tynd, nogle mener for tynd, hvilket jeg også selv mener. Jeg bliver drillet i skolen med det, og har haft nogle meget ubehagelige episoder med det.

Min mor havde det lige sådan på min alder, og siger at jeg skal have tålmodighed. Men jeg er så ked af, at jeg er så tynd, og jeg vil virkelig gerne have hjælp.

Jeg er ca.166 cm høj og vejer mellem ca. 40 og 42 kg. Jeg forbrander meget hurtigt, og skal spise ...

Annonce

... tit, ellers risikerer jeg at besvime, hvilket jeg har prøvet før.
At jeg er så tynd, som jeg er, medvirker bl.a. at jeg næsten altid har skader, når jeg dyrker sport.
Jeg har prøvet at spise mere, men det hjælper ikke, og som min mor siger, hvis jeg skulle se ud, som jeg spiser, så skulle jeg veje 20 kg. for meget.

Jeg ville gerne høre, om du har en ide til, hvordan jeg kan tage på, men stadig være sund.

Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder