Kan min søn være autist?

1. oktober 2023

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Kan min søn være autist?

Kære Helen

Jeg er en bekymret mor.

Min søn rokker frem og tilbage i kravlestilling og har gjort det lige siden, han kunne stå på alle fire.
Han gør det hver dag på alle tidspunkter i døgnet. Det er allerværst når han er træt, hvor han kan blive ved i få minutter - er han overtræt kan han gøre det så længe at han tilsidst falder med hovedet i ned madrassen.
Om dagen gør han det når han er glad fx når der bliver spillet musik.

Jeg troede det var normalt at babyer gik og rokkede, self i hver deres grad. Men efter at ha’ læst om det på de amerikanske hjemmesider, har jeg næsten overbevist mig selv om, at min søn er autist.
Og det hjælper da ikke på min bekymring, at min søn stadig ikke reagerer på sit navn. Han ...

Annonce

... reagerer i hvertfald ikke altid på det men kan jeg forvente at han kan sit navn når jeg også har kaldt ham alt muligt andet frem til 6 mdr?

I dag er min søn 7 måneder, han begyndte og kravle, da han var 6,5 mdr. Vi ser ham som en glad og nysgerrig dreng. Han kravler rundt, rejser sig op af møbler, smiler og pludre. Elsker musik i følge læge og sp er hans øjenkontakt fin og aldersvarende.
Han sover dog uroligt om natten og skal helst vugges i søvn, sådan har det dog ikke altid været. Han er begyndt og vågne om natten og græde, vi mistænker tænder evt mave, da han prutter.

Jeg er i tvivl om jeg skal tage kontakt til lægen eller bare nyde min søn - hvad tænker du? Kan min søn være autist?

Kærlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor