Kuldegysninger

17. april 2023

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kuldegysninger

Hej Helen,

Min datter på 9.5 mdr har gennem hele sit liv haft mange kuldegysninger og efter vi har forhørt os hos nogle venner, om deres børn også har dem og de har afkræftet det, har jeg lagt mærke til hvor mange hun faktisk har.

Eks sad jeg og observerende hende mens hun spiste morgenmad, hvor hun fik 6 kuldegysninger. På gulvet efterfølgende fik hun 4.. Og det er altså normalt for hende.. Hun får rigtig mange i løbet af dagen. Uanset situation. Uanset ...

Annonce

... miljø.

Forleden da vi var hos osteropat og fik hun behandling for sin refluks fik hun også et par stykker, på den opvarmede behandlerbænk. Osteropaten som har arbejdet med børn i 7 år har aldrig hørt om det som en problemstilling før. Det er jo som heller ikke et problem. Men det undrer mig meget.

Har du nogle bud på, hvorfor hun får dem? Jeg ved ikke om de også er tiltaget eller om det bare er min øgede opmærksomhed på det..

Med venlig hilsen
Catja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to