Væske på ørene

16. november 2022

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Væske på ørene

Hej Helen

Jeg har været til ørelæge med lillebror, og han var fyldt op med væske… så, der har vi jo så grunden til hans MANGE opvågninger og amninger om natten. 😢
Derudover kom der en tand lige efter mit seneste brev. Så det hele giver mening nu.

Jeg har mere ro i nætterne og amningerne nu, eftersom jeg ved, at det er det som hjælper ham, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om du alligevel har nogle fif eller andet, til hvordan vi “overlever” ventetiden til næste lægebesøg. Aftalen er, at vi skal til tjek igen i starten af januar, og hvis ikke det er bedre skal han have dræn.

Han vågner hver eller hver anden time hele natten, ...

Annonce

... og jeg ammer hver gang. :/ de fleste gange tager det ikke mere end 20 min før jeg ligger i min seng igen.

Jeg har bestilt tid til zoneterapi og kraniesakral terapi i et forsøg om det kan hjælpe.. det har jeg læst at det kan 🤷🏻‍♀️
Derudover har jeg hævet hans seng yderligere! Og giver Panodil til nat. Hvor længe må man i øvrigt give Panodil?

Da han er 7 måneder burde jeg jo fjerne amningen til formiddagslur, men jeg føler ikke rigtigt, at jeg kan tage den lige nu.. jeg synes jo at det er synd, hvis det hjælper med at tage et tryk når jeg ammer?
Eller skal jeg bare gøre det alligevel?

Venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg