Brev:
Problemer med putning til nat
30. april 2024
Alder:
20 mdr.
Problemer med putning til nat
Kære helen,
Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker din hjælp. Vi har en dreng på 20 mdr, som er rigtig glad og aktiv om dagen. Han elsker at være ude og spiser godt gennem dagen. Han har et stort tryghedsbehov for især hans far, men også mor herhjemme og ude hos andre.
Vores søn bliver lige nu puttet til nat på yogabold. Det er ved at være et stort problem nu, da kun far kan putte og tage ham om natten. Det påvirker far fysisk og psykisk nu. Vi venter derudover en lille søster til september og håber på at hans vane kan ændres inden det.
Helt fra da han var helt lille, har han kun ville sove i vores arme. Det er så blevet til den rigtig dårlige vane, at han kun kan puttes til nat på yogabolden. Til middagslur puttes han i barnevogn uden problemer.
Vi har prøvet at side ved sengen og læse en bog, synge sange, massage og snakke lidt med ham, det vil han gerne den første stykke tid men så begynder han at skrige og græde indtil vi tager ham op.
Nogle dage har han ingen til få opvågninger, hvor han får lidt vand og derefter sover igen. Andre nætter har han flere opvågninger hvor han græder indtil han er på yogabolden.
Vi har brug for hjælp til hvordan vi kan afvænne ham fra yogabolden og det med at skulle puttes oppe ved os.
Dagsplan:
Omkring 5:45 (vågner han eller vækkes)
6-6:30 rugbrød og frugt eller grød
6:30-6:45 køres han i vuggestue
Herhjemme og i vuggestue:
9:00 formiddagsmad og frugt.
11:00 frokost
11:30-14:30 sover middagslur (i vuggestue mellem 2-3 timer, herhjemme sover han max 1.5 time)
14:30-15 eftermiddagsmad og frugt
15:00-15:30 hentes han fra vuggestue.
17:00 aftensmad
18:30 puttes til nat (sover omkring efter 30 min)
Med venlig hilsen