At sove igennem

10. april 2024

Kategori:
Alder:
6 mdr.

At sove igennem

Hej Helen

Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er realistisk, at han begynder at sove igennem om natten.

Han er en stor dreng på 9 kg og 70 cm. Han får flaske og drikker ofte ca 900 ml i døgnet. Derudover får han skemad 2 gange dagligt. Det varierer mellem grød og grøntsagsmos hhv. frokost og aften. Om aftenen spiser vi ca. kl. 18, derefter får han ca. 100 ml mme og så sover han ofte et sted mellem kl. 19-20.

Han får ofte flaske igen omkring kl 01-02, hvor han vågner af sig selv, og jeg kan ikke få ham til at sove videre her uden flaske. Ofte drikker han 180-200 ml, så han virker sulten/tørstig på dette tidspunkt. Herefter sover han meget ...

Annonce

... uroligt til kl. 05/06, hvor jeg forsøger at berolige med en sut, og til sidst får han så en flaske igen.

Han sover egentligt rigtig fint fra han puttes og indtil kl. 01-02, men jeg kunne rigtig godt tænke mig, at han begyndte at sove bedre om natten og ikke om aftenen.

Jeg har set, at du anbefaler en drømmeflaske om aftenen, det har jeg forsøgt få gange, men har lidt svært ved at se, hvordan denne gives. Jeg har hele tiden tænkt, at det var fint, at han meldte sig selv, når han havde behov for flasken, men skal jeg begynde at vække ham, før jeg selv går i seng? Og hvornår kan jeg forvente, at han sover igennem?

Håber du vil svare på mine spørgsmål:)

Hilsen
Mor T.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.