Kan ikke mærke hun skal tisse

25. januar 2024

Kategori:
Alder:
4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen,

Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både dag og nat, siden hun var 2,5 år, med meget få uheld siden da. Men nu er hun de seneste tre uger begyndt at tisse i sine bukser - konstant. Det er både dag og nat og ofte siger hun, at hun ikke kunne mærke hun skulle tisse, og andre gange når hun det bare ikke helt. Det sker næsten hver nat og 5-10 gange dagligt. Det sker både hjemme og i børnehaven. Flere gange har vi oplevet hun har tisset i bukserne tre gange på en time, så det er jo også tydeligt hun ikke får tømt blæren, når hun så er på toilet. Vi tager hende ofte med ud for at tisse, men forsøger også ikke at fokusere for meget på hendes uheld og vil jo heller ikke vænne ...

Annonce

... hendes blære til at hun skal ud at tisse hver halve time.

Jeg har snakket med børneafdelingen på sygehuset, da hun er i et forløb der ift. forstoppelse, men det har hun været gennem længere tid og det går fint, så sygeplejersken der mente ikke det kunne være det. De har også tjekket hendes urin, og der er ingen bakterier. Vi er derfor helt på bar bund ift. hvad vi skal stille op for at hjælpe hende.

Det startede efter juleferien, men det er ikke fordi der er sket nogen form for ændring i hendes liv og hun er glad for sin børnehave og er generelt en glad pige i trivsel.

Jeg håber sådan du har et råd, bare et eller andet vi kan forsøge os med, så vi ikke blot lader stå til.

Venlig hilsen
Kia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger