Natamninger fortsat

24. februar 2023

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Natamninger fortsat

Kære Helen

Tak for svar sidst, som var meget brugbart. Far rykkede tættest på lillebror og tog nætterne. Når han vågnede, blev han vugget eller taget med op i sengen for tryghed, men uden at lillebror kom for tæt på mig og dermed brystet.

Efter 1 nat med de nye rutiner, og forsat, bliver han nu ammet til godnat kl. ca. 18.45-19 fra begge, igen fra begge kl. ca. 22.30-23 og igen ved 2.30-3.30 tiden, hvorefter han sover til ca. 6.45-7 og starter morgenen med grød.

Nu er spørgsmålet, om vi skal forsøge at tage endnu en ...

Annonce

... amning fra ham, og hvordan vi gør det bedst muligt? Når han vågner og ikke bliver ammet, putter vi ham i dynen eller vugger ham kort, da han nu er begyndt at rulle om på maven eller sætte sig op. Så kræver det lige lidt mere at få ham til at sove igen.

Det virker som om, han faktisk er sulten på de to tider, jeg ammer ham sen aften og nat, da der er forskel på hans “lyd”.

Vi har også givet godnatgrød og prøvet med MME, men han vågner stadig kl. 22.30-23. Vi har også prøvet med vand, og der bliver han tosset.

Mange hilsner
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder